HUN PUNKTERTE: Elisabeth Rasmussen bor i Stavanger, men i solskinnet i går var hun på Randaberg for å besøke ei venninne. Det ble både kaffe, kaker og en god drøs før hun skulle sette seg i bilen for å kjøre hjem igjen.

Det var imidlertid et problem, for da hun skulle sette seg inn i bilen som sto parkert ved torget, så var det ene dekket punktert.

– Ja, det var rett og slett paddeflatt og der sto jeg og undret meg på hva jeg skulle gjøre, forteller hun til Randaberg24.

I panelet foran i bilen lyste det opp og alle varsellamper blinket. Hun trengte hjelp, rett og slett.

– Joda, jeg kunne ringt til Viking Redningstjeneste for bilberging, men tenkte at det nok ville tatt lang tid så jeg gikk heller bort til bilverkstedet Mekonomen midt i Randaberg sentrum. Om de kunne hjelpe «en kvinne i nød?

Det kunne de - og hun ble mektig imponert over den servicen hun ble vist.

– De slapp alt verktøy de hadde i hendene, tok med luft og to veldig hyggelige unge mekanikere som ble med bort til bilen. Det nyttet ikke med luft og bilen kunne ikke flyttes. De hentet så dekk fra sitt verksted, kjørte frem og tilbake et par ganger med sin egen bil inntil de fant et dekk som kunne kjøres på, fortsetter hun.

Elisabeth Rasmussen var på Randaberg, punkterte, men hun fikk meget god hjelp. Foto: Privat

Flere bilder - bla deg til høyre

Så bar det avgårde med bil til verkstedet. De sjekket det ødelagte dekket, som viste seg å være et hull trolig etter spiker. De lappet dekket og vips så var alt ordnet.

– De lappet dekket og vips så var alt ordnet. Ikke bare skiftet de dekk, men de tok sannelig også «kvinnen i nød» med på en pedagogisk læringsreise om hvordan man tester og reparerer punkterte dekk. Jeg vil rett og slett takke verkstedet for en fantastisk service og takk for at jeg fikk oppleve og lære av to superhyggelige unge mekanikere som er skikkelige stolte over jobben sin. Fin ungdom altså!

Til slutt sier hun:

– I tillegg må jeg jo få skryte av eierne av bilene vi sperret inne på parkeringsplassen. Først var det en mor og datter som bare tok en ekstra tur i sentrum, og mannen med Meny-bilen som medfølende ventet og slo av en hyggelig prat mens de unge mekanikerne byttet dekk. Hyggelige mennesker, supre ungdommer (mekanikere) på en solskinnsdag i Randaberg, og ddere; det er viktig å fortelle «Good News» innimellom, avslutter en meget godt fornøyd kunde med punktert dekk.