ALARMEN GÅR: De fire kommunene skal inngå egne kontrakter, men brukte et felles konkurransegrunnlag når de skulle ut og sjekke markedet.
Stavanger kommune hadde sekretariatfunksjon for denne konkurransen og ivaretok all kontakt med leverandørene på vegne av kommunene til kontrakt er signert.
Rammeavtalen skal dekke oppdragsgivers behov for alarmmottak fra heis, innbrudd og tilknyttede utrykningstjenester til kommunale bygg og boliger hos oppdragsgiver.
Det er altså forskjellige ting som inngår i denne kontrakten som nå er tildelt selskapet Vaktcompanies AS på Sandnes.
Kontraktens/delkontraktens totalverdi er 12.000.000.00 NOK. Hvor mye kontrakten på Randaberg har av verdi er ikke kjent.
For Randaberg kommune er det dette som inngår:
– Randaberg kommune har totalt 40 bygninger (våre 3 skoler har flere atskilte deler). 19 av disse bygningene er tilknyttet tyverialarm. 2 er tilknyttet tekniske alarmer (rykker ut selv etter varsel fra leverandør). Vi har totalt 21 heiser som inkluderer 2 stk. løfteplattformer som er tilknyttet heisalarm, heter det i konkurransegrunnlaget.
Når kontrakt signeres skal den gjelde for to år, men med opsjon på ett pluss ett år.